دوره 24 (1402)
دوره 23 (1401)
دوره 22 (1400)
دوره 21 (1399)
دوره 20 (1398)
دوره 19 (1397)
دوره 18 (1396)
دوره 17 (1395)
دوره 16 (1394)
دوره 15 (1393)
دوره 14 (1392)
دوره 13 (1391)
دوره 12 (1390)
دوره 11 (1389)
دوره 10 (1388)
دوره 9 (1387)
دوره 8 (1386)
دوره 7 (1385)
دوره 6 (1384)
دوره 5 (1383)
دوره 4 (1382)
دوره 3 (1381)
دوره 2 (1379)
دوره 1 (1378)
تعداد مقالات: 8
تحلیل سیاستی همبستگی ملی در سیاستهای کلی برنامههای توسعه
دوره 24، شماره 96 ، اسفند 1402، صفحه 7-30
چکیده
همبستگی ملی از ارکان اقتدار نظام و قدرت ملی محسوب میشود. این حوزه اهمیتی چشمگیر داشته و دارای سیاستهای متعدد است. سیاستهای کلی برنامههای توسعه همواره گوشهای از توجه خود را معطوف به همبستگی ملی ... بیشترتبیین روابط بین هویت دینی و ملی (دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان شرقی)
دوره 24، شماره 96 ، اسفند 1402، صفحه 33-48
چکیده
در دنیای امروز که ارتباطات وسیع، رشد روزافزون فناوریهای مختلف، مواجهات فرهنگی متنوع و... از ویژگیهای بارز آن است، مسئله هویت در ابعاد مختلف آن ازجمله هویت دینی و ملی به موضوع اصلی در بررسیهای اجتماعی ... بیشترشکاف بین نیازهای تجویزی و ترجیحی دانشآموزان متوسطه اول
دوره 24، شماره 96 ، اسفند 1402، صفحه 51-71
چکیده
هدف این پژوهش بررسی نیازهای فرهنگی و آموزشی دانشآموزان دوره اول متوسطه است. مطالعه حاضر از منظر هدف کاربردی و از جنبه شیوه گردآوری اطلاعات ترکیبی از نوع اکتشافی است که در آن ابتدا از روش کیفی (بررسی ... بیشترنقش پیشبینیکننده خودشناسی انسجامی در سرزندگی و سبکهای هویت جوانان
دوره 24، شماره 96 ، اسفند 1402، صفحه 75-94
چکیده
یکی از دورههای حساس زندگی و مؤثر در شکلگیری و تکامل ویژگیهای روانشناختی افراد، دوران نوجوانی و جوانی است. پژوهش حاضر در جهت بررسی نقش پیشبینیکننده متغیر خودشناسی انسجامی و تأثیر آن در سرزندگی ... بیشترنقش عوامل اقتصادی مؤثر بر افزایش همگرایی اقوام ایرانی
دوره 24، شماره 96 ، اسفند 1402، صفحه 97-114
چکیده
اصول حاکم بر سیاست هویتی در ایران میبایست به تقویت مشترکات ملی و کوشش برای نزدیک شدن قومیتها منتهی شود. بدینرو، امر مهمی که وجود دارد این است که هرچه محورها و اصول موردتوافق جمعی ارتقا پیدا کنند، ... بیشتربررسی نقش مصرف فرهنگی بر هویت دانشآموزان دبیرستان منطقه پنج تهران
دوره 24، شماره 96 ، اسفند 1402، صفحه 117-134
چکیده
امروزه رشد مصرف کالاهای فرهنگی در شکلگیری هویت افراد جامعه دخیل است. در این میان، کودکان و نوجوانان بیشترین اثرپذیری را در این سنین از فضایی که در آن حضور داشته، آموزش دیده و رشد میکنند، خواهند داشت. ... بیشترتدوین و اعتباریابی مدل سطوح سرمایه اجتماعی مؤثر بر پذیرش فناوریهای نوین رسانهای واقعیت افزوده
دوره 24، شماره 96 ، اسفند 1402، صفحه 137-156
چکیده
یکی از مدرنترین فناوریهای تجسم اطلاعات که امروزه در تمامی عرصهها کاربرد پیدا کرده فناوری واقعیت افزوده است که در حوزههای بسیاری همچون کسبوکار، بازاریابی، فروش محصولات وغیره جذابیت خاص خود را ... بیشتربازنمایی وجوه هویتی در معماری هشتی مدرسه خان شیراز
دوره 24، شماره 96 ، اسفند 1402، صفحه 159-183